vullen naden houten vloerdelen

  • #1

IJsbrand

New member
Ik heb in de woonkamer grenen of vuren vloerdelen varierend van 22 tot 35 cm breed. Ze zijn vastgespijkerd en geschroefd op latten die weer geschroefd zijn op de betonnen vloer.
De vloerdelen liggen nu 10 jaar en wil ik opnieuw lakken. De vloerdelen waren al oud toen ik ze gelegd heb en mes en groef van alle delen bleken niet op gelijk hoogte waardoor nu groefranden afgescheurd zijn.
Mijn vraag is nu of ik de kieren (die varieren van enkele milimeters tot meer dan 1,5 centimeter kan opvullen met een mengsel van schuursel en houtlijm. Gaat dit dan niet scheuren?
Verder houd ik me aanbevolen voor een tip voor een goede slijtvaste vloerlak. Ik heb begrepen dat het merk Skylt een goede lak biedt die tevens ervoor zorgt dat de natuurlijk houtkleur behouden blijft.
 
  • #2

Zabardast

New member
Ik denk...voor een paar mm je kan de juiste plamuur voegen...maar voor de bredere naden...stukjes hout zagen en inspijkeren... :)
 
  • #3

Meubelproducten.nl

New member
Voor het opvullen van de kieren kan je het beste overlakbare stopwas in de kleur van het hout voor gebruiken. Een kwestie van de was warm maken en deze in de kieren te stoppen. Daarna kan je de vloer gewoon opnieuw lakken met bijvoorbeeld PU-lak.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan