Waterdicht maken douchevloer

  • #1
A

Anonymous

Guest
Als ik op een betonvloer welke gestort is op Lewis platen van Gas beton 10 cm een douche cabine lijm welke wordt betegeld welke maatregelen moet ik dan treffen om de boel aan de onderzijde ECHt waterdicht te krijgen?
Mag ik de gasbeton blokkenop de beton lijmen of moeten deze los staan vanwege uitzetting ?
Wie geeft even een werk methode

Markloes
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
MarkLoes,

Bekent probleem, ik heb daar een afdichtingsband op harsbasis voor gebruikt. Deze is en blijft flexibel en zorgt voor een goede waterdichte afsluiting van vloer/muur overgangen en van pijp doorvoeren.

Je smeert de vloer/muur overgang in met de roze hars en plaats vervolgens in deze roze smurie de bijgeleverde witte band. Vervolgens smeer je een tweede laag roze smurie over de band zodat er een mooie roze hoek gevormt is.
Dit spul is niet echt voordeling, ik was destijds zo'n 80 a 90 gulden kwijt voor zo'n emmertje, maar het werkt fantastisch, echt een aanrader.
Ik heb het ook gebruikt voor alle pijp doorvoeren af te dichten.
De tegels kan je gewoon op dit spul lijmen.
Deze band plus hars wordt bij elkaar geleverd in een emmer, en is volgens mij bij elke bouwmarkt te krijgen. Ik heb het destijds bij de Karwei gekocht. Helaas weet ik niet meer hoe het heet, laat even weten als je het echt niet kan vinden.

succes.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Als de ondergrond vlak is, dan valt de eerste laag blokken in een kunststof U-profiel dat u op de vloer spijkert of schroeft en tegen de wand.

Tip het u profiel hoeft niet maar is aan te bevelen, zonder u profiel moet men na iedere derde laag een veeranker gebruiken.

Span een touwtje ter hoogte van de eerste laag blokken.
Vlakke vloer: plaats het eerste blok in het U-profiel.

Niet vlakke vloer: druk het blok in de specielaag (aankloppen met rubber hamer). Bouw de eerste laag:
Breng tussen de blokken een dun laagje blokkenlijm aan (3-4mm dik).
Controleer of de blokken loodrecht staan en waterpas liggen.
Zaag een stuk van 10cm van een gasbetonblok af (gasbetonzaag). Gebruik dit als eerste steen van de tweede laag. Smeer de blokken in met een dun laagje blokkenlijm. Klop ze vast met de rubber hamer.

Als u niet met kunstoffen U-profiellen werkt, moet u na elke 3e laag een veeranker aanbrengen.
Boor een gat in de muur en breng een plug aan.
Schroef het veeranker aan de muur vast.
Sla het ander deel in de gasbetonblok vast met een gasbetonspijker. Vul de kier op met blokkenlijm.
Zaag voor de aansluiting op het plafond de blokken op maat. Vul de kier op met blokkenlijm of PUR schuim.

Tegels verlijmen met tegellijm die water en vocht bestand is let hierop bij aankoop en vraag ernaar in de winkel. afvoegen gebeurt met het daarvoor bestemde voegmiddel voor tegels ook hierweer naar vragen.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Effe vermelden!

Worp omschrijft de mogelijkheid tot waterdicht maken, ik omschrijf de werkmethode en verwerking van gas beton blokken met materialen.

Zo ontstaat er geen verwarring.
Wilde ik effe vermelden.

suc6
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan