Waterleiding vastzetten?

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
De water en afvoerleidingen liggen nu in mijn houten badkamervloer.De vloer is nu weer klaar om dichtgetimmerd te worden.

Mijn vraag is nu , hoe vast moet ik die warm en koud leidingen leggen?

Teveel speling lijkt mij niet echt goed maar teveel vastzetten geeft ook weer geluiden heb ik gehoord.

Dus de een zegt : niets aan doen los laten liggen op balken en planken , de ander zegt weer juist vastzetten met zadels.

Wat is het beste?

En ik wil de vloer opvullen met isloatiewol met paperen laag vanwege geluid en warmte.

Kan dat , ivm de warmwater leidingen die best heet worden? Of moet ik rondom de warmwaterleiding ruimte vrijhouden?

Advies is zoals altijd welkom!

En Vrolijk Pasen gewenst!!

A

Anonymous

Guest
Kun je niet ff testen voor je de vloer dichtmaakt?

A

Anonymous

Guest
Leidingen (tenzij ze worden ingestort) altijd vastzetten ander gaan deze bij het openen en dichtdriaaen van de kraan klapperen met als gevolg kans op lekage. Het vastzetten doe je ongeveer 1 beugel met halve meter en zo'n 10cm vanaf een bocht. Isolatie aanbrengen is geen probleem mits je ruimte boven de isolatie overhoudt voor ventulatie. Onder de isolatie een dampscherm van speciale folie hiervoor aanbrengen als er een groot temperatuurs vershil tussen de ruimtes zit, of de ruimtes er onder veel vocht bevatten.

A

Anonymous

Guest
Dank voor advies en tips!

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan