Wiebelend toilet

A

Anonymous

Guest
De vloer in de badkamer is niet helemaal recht, waardoor het toilet wiebelt. Door middel van een wig kan ik het wiebelen voorkomen, maar ik ben op zoek naar een mooiere, permanente oplossing.
Hoe kan ik (zonder de complete tegelvloer los te moeten bikken, te egaliseren en weer te betegelen) het wiebelen voorkomen ?

A

Anonymous

Guest
Hallo,

Dat klinkt bekent, ik heb ook zo'n probleem !
Ik was zelf van plan om een stukje van de toilet af te frezen, zodat deze weer goed aansluit op de vloer.
Daarna een beetje kit op de rand en plaatsen maar.

Als je een andere oplossing hebt, hoor ik het graag.

Tjeerd.

A

Anonymous

Guest
Ik zat zelf te denken om gips, cement of iets anders hards onder het toilet te spuiten / duwen. Vervolgens de randen netjes afkitten met witte kit. Natuurlijk moet ik dan wel weten wat ik er het beste onder kan spuiten: gips, beton, cement, plamuur of iets anders. Het is natuurlijk belangrijk dat het goed (genoeg) hecht aan geglazuurde vloertegels en hard genoeg is om het toilet te ondersteunen.

Een andere oplossing zou kunnen zijn: houten wiggen zo zagen dat ze de pot ondersteunen, maar wel net onder de pot wegvallen. De rand dichtkitten en klaar is Klara. Nadeel is natuurlijk wel, dat een houten wig na verloop van tijd kan gaan rotten in een vochtige omgeving...

Als iemand weet wat voor een spul ik het beste voor optie 1 kan gebruiken hoor ik dat graag.
Als iemand nog een andere oplossing weet, hoor ik dat ook graag.

Alex

A

Anonymous

Guest
Er zijn in de handel ook kunstof wiggen te krijgen misschien dat dat iets oplost.

suc6

A

Anonymous

Guest
Als ik jullie was dan tik ik er een wigje onder zodat hij niet meer wiebelt en dan met pur schuim er onder spuiten dat wordt hard en dan om de pot afsnijden en met sanitair kit afspuiten.
Bert

A

Anonymous

Guest
Ik weet niet hoe groot het verschil is maar volgens mij kun je tot een cm verschil met alleen kit opvangen. Je moet dan na het aanbrengen van de kit wel de pot een paar dagen (een week voor de zekerheid?) laten staan om de kit te laten harden. In het begin misschien een wig aanbrengen totdat de kit hard is en daarna opvullen.

A

Anonymous

Guest
Kunststof wiggen onder de pot schuiven en daarna de spleet opvullen met kit.
De kunststof wiggen die in de meubelhandel worden gebruikt kun je op maat afbreken, wel zo handig.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan