Zelf screen / zonwering (van zonwerend doek) maken?

  • #1

Marloes87

New member
Beste allemaal,

Ik ben een student met een niet al te volle portemonnee, maar inmiddels wel met een leuk appartementje voor mezelf. Het enige minpunt is dat de zon de hele dag vol mijn huiskamer binnen schijnt. Echt van 's morgens tot 's avonds. Met een plat dak erboven wordt het hier dus goed warm!!!

Aangezien ik dit huis huur, mag ik geen zonwering aanbrengen. Daarnaast ben ik ook niet van plan om veel geld in het huis te stoppen. 1 omdat ik als student niet zo veel te besteden heb, maar 2 ook omdat ik niet van plan ben om hier nog heel veel jaren te wonen. Het is een heel fijn tussenstation zeg maar.

Nu heb ik eens nagedacht en het is wel mogelijk om zelf een screen doek handmatig te bevestigen. Ik heb namelijk een heeeel groot raam (2.30 breed geloof ik, met een kleiner raam DAARIN wat open kan) en daarnaast nog een balkon deur. Vanuit het kleine raam en vanaf de balkondeur, kan ik dus het een en ander bevestigen. Ik heb er al een beetje over nagedacht hoe ik dat ga doen.

Echter..... waar vind ik voor een schappelijk prijsje een doek dat daar voor geschikt is? Moet ik dan zonwerend doek hebben, of volstaat een zeil o.i.d ook? Ik hoef er niet doorheen te kunnen kijken. Het is echt gewoon een noodoplossing voor de extreem warme dagen.

Kunnen jullie me adviseren welke materialen hiervoor geschikt zijn en waar ik die evt kan vinden? Ik heb al zitten zoeken of niemand een oud zonnescherm wegdoet op marktplaats, waarvan ik het doek mag komen halen. Helaas, niets gevonden...

Nogmaals, ik ben student, dus hoe goedkoper, hoe beter. Ik vind het ook zo zonde om een spiksplinter nieuw doek dat normaal voor screens wordt gebruikt, te kopen, en het dan zelf zo lelijk te bevestigen.... weten jullie alternatieve opties van materialen die ik kan gebruiken? Zolang het de warmte maar buiten houdt! Ik heb overigens binnen wel witte luxaflex, maar houd de warmte graag buiten!

Groeten,
Marloes
 
Thread starter Similar threads Replies Date
F 0
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan