CV-leidingen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Onlangs kocht ik een nieuw huis (bouwjaar 1994). De radiatoren bleken tot mijn verbazing op verschillende plekken verroest (12 jaar oud). Ik heb ze laten vervangen. De installateur vertelde me dat de oorzaak was dat er zuurstof-doorlatende CV-leidingen in het huis zijn aangelegd. Daardoor komt er te veel zuurstof in het water, waardoor de radiatoren van binnenuit relatief snel roesten. Bij de bouw van het huis zou nog niet bekend zijn dat de gebruikte leidingen zuurstofdoorlatend zijn. Natuurlijk vervelend om te horen, omdat het er naar uit ziet dat ik elke tien jaar de radiatoren moet vervangen.
Vraag: is dit een bekend probleem? Hoe kom ik er achter dat ik daadwerkelijk zuurstof doorlatende leidingen door het huis heb lopen en dat dat de veroorzaker is van het probleem? Is het probleem eenvoudig oplosbaar (de leidingen vervangen lijkt me vanwege hak- en breekwerk niet wenselijk).
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Als je installateur dit zegt zal dit ook wel zo zijn. Je kunt een dubbele scheiding toepassen om je cv toestel te sparen. Je installateur kan je hier meer over vertellen. Ook kan secundair dan een Spirovent luchtafscheider geplaatst worden. Meer zou ik absoluut niet doen.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Heb je vloerverwarming of alleen radiatoren?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Ik heb alleen radiatoren. Geen vloerverwarming. Is dat relevant?
 
Thread starter Similar threads Replies Date
T 4
A 1
H 1
D 2
Z 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan