Isolatie badkamermuur 2

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Medeklussers,

Zoals jullie weten ben ik mijn badkamer aan het verbouwen.Er zit inmiddels een nieuw plafond in van groene platen.De muren zijn best beschadigd en ipv van ze glad te stucen en te betegelen wil ik de muren bekleden met gipsplaat. Moeten dat ook groene platen zijn of kan ik gewone gipsplaten nemen,ze voorstrijken en dan tegelen?

Zijn er alternatieven voor groene platen?Per m2 is het toch wel vrij prijzig vind ik.

De muur naast het balkon wil ik gaan isoleren.Ik heb begrepen uit eerder advies van jullie dat de isolatiewol (met dampremmende laag naar binnen) een stuk van de muur moet zitten. Maar ik heb ook begrepen dat er bij isoleren problemen met schimmel en vocht kunnen onstaan. Wat zal ik doen? Alleen een luchtspouw of toch isoleren?

Hoe ga ik het beste te werk met afdichten,ventilatie van die spouw als ik ga isoleren?

Ik dacht om latten te bevestigen,de isolatie ongeveer 5 cm van de muur af te houden en daar gipsplaten overheen. Is er een (goed/beter_)alternatief voor gipsplaten? Op de plaats waar de wastafels komen maak ik dikkere balken tegen de muur die zorgen voor een goed houvast. Die balken zitten dan direct op de muur en tegen de plaat.Maakt dat wat uit?

Leg ik de elektra op de isolatie neem ik aan?

Tips en advies zijn welkom!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Max,
Er zijn ook purplaten van 8 mm in de handel die je met tegellijm tegen de vlakke muur aan kunt lijmen, hierdoor heb je ruimte winst en is het toch wat geisoleerd waardoor je minder kans hebt op vocht problemen, de electro kabels moet je in de stenen muur wegwerken (veiligst)
Purplaten zijn naruurlijk ook weer te betegelen.

succes
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Let op alleen toepasbaar tegen spouwmuren.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 7
Similar threads
Isolatie badkamerplafond

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan