kunststof kozijnen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
hallo;
zoals waarschijnlijk velen van jullie is ook bij ons het bouwen/verbouwen aan ons huis nooit klaar dus wilden we voor de verandering (zucht)maar weer eens de bijkeuken ombouwen tot een serre.
nu is dit zover geen probleem maar we hebben ong. 3 jaar geleden kunststof kozijnen laten steken en deze wilde ik straks natuurlijk weer opnieuw gebruiken.mijn vraag is: is dit goed te doen,zijn er dingen waar ik op moet letten? misschien weet iemand van jullie een site waar dit beschreven staat.ikzelf denk dat het wel zal lukken maar wil toch graag goed voorbereid starten want ik heb geen ervaring met deze kozijnen te zetten.
m.v.g.
grover
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo Grover,

Het terugplaatsen van kunstof kozijnen is over het algemeen goed te doen. Waar je natuurlijk op moet letten zijn de maten, deze moet je goed overnemen. In de spouwmuur kan je houten kepers zetten waaraan je de kunstof kozijnen vastschroefd. Gebruik voor het vastzetten van deze kepers wiggen en purschuim (let op de dosering). Let er ook op dat je alles goed waterpas zet, anders zou het weleens kunnen voorkomen dat een vleugel niet meer dicht gaat. Kom je dit toch tegen dan kun je de vleugel (draai of draaikiep) met het glas afstellen. D.w.z. je vult bv. linksonder het glas wat meer op dan rechts of andersom. Hoop dat je hier wat aan hebt. In ieder geval succes met de verbouwing.
Groeten erwin
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan