PVC pijp loshalen - doucheputje

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
In m'n douche moet een nieuw "putje".
Helaas zit de PVC pijp daarin gelijmd.
Hoe kun je een gelijmde PVC pijp loskrijgen ZONDER schade aan de rest?
Eeuwige dank
Martin Sneijder
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
hoi hoi
je kan het proberen warm temaken met een brander maar niet te heet pas daar mee goed op en dan met een water pomttang zacht knijpen in de pijp maar ook niet tehard
en dan rondom knijpen
of de rand in zagen maar weet niet of je daar bij kan succes
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik wil je niet ontmoedigen, maar volgens mij kun je dat rustig vergeten. Nl pvc-lijn is een polymerisatielijm die zich bindt aan het pvc en vast is vast. Wat je wel kunt proberen (ik weet niet of je erbij kunt) is de pijp een stukje lager afzagen en een met een nieuwe sok opnieuw "opbouwen" lijkt me ook de beste en makkelijkste methode.

In ieder geval succes.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
wat romac1 zegt is goed te doen, mits je het wel eens gedaan hebt. Als je slim bent oefen je eerst een keer. Zet je brander/karweifles op een kleine vlam met zo weinig mogelijk voorgemengde lucht. Dit kun je bij de meeste brandertjes regelen. ZOdat een flauwe vlam hebt. Zwaai er mee rond over de buis en haast je NIET. Met een middelmaat platte schroevendraaier kun je nu tussen de twee gelijmde stukken komen en de rest wijst zich vanzelf. Succes
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Als het een goede lijmverbinding is krijg je die absoluut niet los zonder de pijp te beschadigen.
Ik zou inderdaad ook de pijp afzagen onder de vloer en vandaar opnieuw opbouwen.

Succes
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Dames en Heren klussers,
Dankzij de warmtetip - waarvoor ik zo'n elektrische verfbrander gebruikte - liet alles los als een zonnetje!
Met een oud stukje pijp gezorgd dat wat overbleef weer een mooi rond model kreeg en voila, alsof er niks is gebeurd.
Allen heel, heel hartelijk dank!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan