Rioolstank in badkamer

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
In ons oude huis (1928) heeft de vorige eigenaar boven een badkamer gemaakt. Hij vertelde me nog trots dat hij altijd 40mm PVC heeft gebruikt omdat dat minder snel dichtslibt.

Geregeld stinkt het putje in de douchecabine naar rioolluchten. Er wordt elke dag gedoucht, dus het kan niet door verdamping van water in de zwanehals komen.

Ik heb wel eens iets gehoord over ontluchting van dit soort leidingen, maar heb geen idee van hoe-of-wat. Wie heeft suggesties?

Erik.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi,

weet je zeker dat de lucht uit de douche komt? Zelf heb ik dat ook eens gehad in een andere woning waar ik in kwam. Bleek een grondige schoonmaakbeurt van het putje in de douche een hoop verlichting te brengen. Een hoop vieze troep opgeruimd en klaar was ik weer.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ontluchting in bovenste punt van je afvoersysteem in huis, voorkomt dat het doucheputje 'leeggetrokken'wordt door bijv een wastafel of een wasmachine.. op zolder?
zijn beluchters voor te krijgen in bouwmarkt
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Gisteren stonk het weer en dat was een half uurtje nadat het bad was gebruikt en leeg was gelopen. Klinkt dus aannemelijk dat het badwater met z'n vaart het douchputje leegzuigt.

Bedankt, ik zal op zoek naar een ontluchter!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan