trap zetten

  • #1
A

Anonymous

Guest
Wij hebben geen trap tussen onze slaapkamer en onze zolder. Er is wel een klein trapgaatje, maar daar kan ik met moeite door. Het is de bedoeling om ten eerste het trapgat aan de andere kant van de kamer te steken, en om er dan een vaste trap te steken. Wat doe ik het best om zo weinig mogelijk plaats te verliezen, want het trapgat komt precies in het midden van de zolder (tegen de muur wel te verstaan). Waar let ik het best op ? Hoe maak ik het gestaande gat het best weer dicht ? Een draaitrap is uitgesloten omdat ik dan teveel plaats verliezs in de slaapkamer zelf, want ik had graag onder de trap vaste kasten gemaakt. Waarom een vaste trap ? Van de zolder maken we een extra slaapkamer. Please help me out aub ! Hoe maak ik het best het trapgat ?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Beste Henk,

De oorspronkelijk vlizotrap in de betonnen zoldervloer heb ik verwijderd. Elders in de vloer is een gat gezaagd waarin een bredere, luiere trap is geplaatst. Voordat het gat gezaagd kon worden (heeft speciaal bedrijf gedaan met een diamantzaag), is de vloer ondersteund met stempels. Aan drie van de vier zijden van het gat is een cellenbetonmuur geplaatst die eventueel licht doorzakken van de vloer moet tegengaan. Het gat waar voorheen de vlizotrap zat is met keilbouten en betonstaal bewapend voordat er beton in werd gestort. Als je een nieuwe trap plaatst, zorg dan dat je niet een te smalle of steile trap kiest.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Er zijn een aantal voorschriften waar je aan moet voldoen, dit ivm de brand verzekering, het is niet zo eenvoudig om zomaar even een trap te maken/verplaatsen als je hierover een goed advies wilt moet ik meer weten over de constructie van het huis/plavond.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan