vloer souterrain

  • #1
A

Anonymous

Guest
Wij hebben een mooi souterrain in Amsterdam, waarin een oude betonvloer ligt compleet met verfresten e.d.. Eerder hebben we een polyestervloer aangebracht. Die laat vanwege condensvocht los. Inmiddels weten we dat je een betonvloer nooit volledig af mag dichten in verband met condens. Er zijn twee deskundigen langs geweest die ons verzekerd hebben dat de vloer niet lek is. Nu we in één kamer de polyestervloer hebben weggekrabt, weten we dat dat inderdaad niet het geval is. Onze vraag is nu: wat kan er wel op deze vloer zonder dat we problemen krijgen? Er is ons laminaat gesuggereerd, maar wij twijfelen daarover ook i.v.m. ondervloer en dergelijke. We staan dus te springen om een juist advies. Dus laat van je horen a.j.b.!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Wat veel gebeurd in de parketvloeren branche is dat er een vochtscherm wordt aangebracht,als u deze laag goed en voldoende aanbrengt dan is elke vloer die u wilt hebben geschikt om te leggen op deze methode.
Zelf ben ik parketteur en heb vaker voor dit soort "problemen" gestaan.
het vochtscherm is bij elke parketzaak te verkrijgen
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
laminaat is ook vocht gevoelig.
ventileren is een in een kelder altijd belangrijk. in de voor en achtergevel een of 2 roosters in combinatie met een ventilator die altijd draait haal je het vocht weg. wat je op de vloer legt moet vocht doorlaatend zijn dus geen vaste vloerbedekking. Iets van natuurlijke pordukten die vocht opnemen en doorgeven naar boven bijv. houten planken of kokos matten. een grotere ingreep is vloer verwarming. wil je daar meer over weten dan zie ik wel een reactie.
succes
 
  • #4

Karina

New member
Beste Mi,

Ik heb zojuist ongeveer dezelfde vraag op dit forum gesteld als jij. Aangezien het al even geleden is dat jij jouw berichtje geplaatst hebt vroeg ik mij af of jullie inmiddels al een oplossing gevonden hebben en of dit werkt. In verband met condens weten wij namelijk ook niet wat voor een vloerbedekking we het beste kunnen gebruiken voor in ons souterrain. Heb je een tip?

Mvg Karina
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
J 0
J 0
E 0
K 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan