wat te doen als temperatuur apart moet worden geregeld

  • #1

raymond

New member
Hoi,

We hebben een ander huis gekocht en willen / moeten de verwarming, cv, leidingen etc gaan vervangen.

Nu kom ik iets tegen waarvan ik niet weet wat er nu mee te doen.

Achter het woonhuis ligt een bijgebouw waar we de temperatuur apart van willen regelen. Het bijgebouw en woonhuis zijn met elkaar verbonden door de garage die er tussen ligt. Het bijgebouw (ongeveer kleine 100 kubieke meter) wordt op eenzelfde manier geisoleerd als het woonhuis nu is.
Het bijgebouw zal hoofdzakelijk in de avond uren warm moeten zijn

Ik heb wat installateurs om advies gevraagd maar een eenduiding antwoord is er niet.

De volgende opties hebben de adviesvragen opgeleverd

* een aparte kleine cv in het bijgebouw (gas / water zou gelegd kunnen worden)
* radiator thermostaten op de radiatoren in het bijgebouw
* vloerverwarming via de cv van het hoofdgebouw.

Als iemand de mij zou kunnen vertellen wat nu de beste oplossing zou kunnen zijn dan hoor ik dat graag

Groetjes Raymond
 
  • #2

roykejanssen

New member
als de situatie zo is dat wanneer het bijgebouw verwarmd wordt de woning ook alijtd verwarmd wordt zou je een zoneklep kunnen zetten met een klokthermostaat.
Dussssss:
in de woning 1 cv ketel met warmwatervoorziening plaatsen (bijv Nefit Ecomline combi of met indirect gestookte boiler.)
Een goede referentieruimte zoeken waar je de Nefit thermostaat plaatsten op ruimtetemperatuur regelt.
En dan in de voeding naar het bijgebouw een zone afsluiter plaatsen die bedient wordt door een klokthermostaat in het bijgebouw.

Voorwaarden zijn dat er geen cv in het bijgebouw is wanneer er geen cv in de woning is.
Radiatoren JUIST gedimensioneerd moeten zijn en ruimten JUIST geïsoleerd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan