aanschaf van een haakse slijper

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil pvc-buizen met elektra in de muur verwerken. Om hiervoor sleuven in de muur en vloer (gestort beton met grind) te maken wil ik een haakse slijper aanschaffen. Ik heb gezien dat er schijven zijn met verschillende diameters en apparaten met verschillend vermogen.

Welke diameter is het best geschikt voor de klus en waarop moet ik letten bij de aanschaf van een haakse slijper?

Ik ben benieuwd!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Een haakseslijper met diameter 115 is hier zeer geschikt voor. zelf en een aantal anderen die ik ken gebruiken het kleinste model haakseslijper van bosch. Is ook een perfect gereedschapje voor door slijpen van koperleidingen, stalenprofielen, en afslijpen van hobbels in beton en schoonmaken van hardnekkige metselvlekken. Nier geschikt voor slijpen van openingen in muren.

Voor sleuven slijpen de verstelbare beschermkap zo instellen dat als de machine met kap en onderkant de muur raakt het blad +/- 2/3 inslijpt.

Het beste kun je een gesegmenteerd diamandschijfje gebruiken. Vergeet niet handschoenen te dragen. Tenzij je ervan houd om heet gesteenstraalt te worden.
Geeft veel stof, goede stofzuiger onder de slijper doet wonderen.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
hoi
en gebruik een bril voor je ogen
1 steentje is genoeg om blind teworden
groeten marcel
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Andere optie is een handsteenzaagmachine te huren. Deze is voorzien van een diamantzaag en een waterslangaansluiting. Geeft daardoor geen stof maar wel enig water.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
ga niet knoeien met een slijptol, ook niet met een diamantschijfje erin. is goed voor een klein stukje. huur bij Boels o.d. een speciale sleuvenfrees voor beton.
met een slijptol is het één grote stofboel, je diepte is niet constant en door de hoeveelheid stof die de machine te verwerken krijgt, is de levensduur erg beperkt. spreek uit ervaring.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan