Aardlekschakelaar

  • Onderwerp starter Dendissel
  • Startdatum
  • #1

Dendissel

New member
Lezers

Ik heb een probleem. Heb sinds een paar maanden een nieuwe keuken en alles werkte 100% totdat ik de wasemkap ging aansluiten. De aardlekschakelaar sprong uit(bij het bestemde stopcontact maar ook bij andere in de woonkamer/keuken). Uiteindelijk de monteur er bijgehaald deze heeft o.a. een nieuwe motor gemonteerd maar zonder resultaat. De monteur heeft alles nagelopen en dit apparaat kan niet de boosdoener zijn mede omdat hij wel werkt als ik hem aansluit op de linkerkant van de stoppenkast (andere aardlekschakelaar en stopcontact voor de condens droger). Inmiddels alle stekkers in het huis eruit gehaald maar probleem blijft zich voordoen aan de rechterkant (huiskamer-/keukengroep) Op deze groep staan buiten de koelkast geen zware apparaten. Kan het zijn dat de aardlekschakelaar aan vervanging toe is of moet ik nog ergens anders aan denken. Voor de duidelijkheid de groep geeft geen problemen als de wasemkap niet is aangesloten.

Excuus voor het lange verhaal
Alvast bedankt Hans :shock:
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Denk dat het probleem in de wasemkap zit.

Is hij wel goed geaard en is de bedrading in de wasemkap goed geïsoleerd?

Wasemkap is meestal van metaal en er is maar een klein lekje nodig om de aardlek te activeren, 30 mili Ampère is maar weinig.

Aardlek eens in de zoveel tijd vervangen kan geen kwaad. :idea:
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 0
G 1
E 2
W 1
N 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan