Advies gevraagd mbt tv/internetaansluiting

  • #1
G

Guest

Guest
Ik heb een vraag mbt tot het aansluiten van extra TV's en internet. Ik hoop dat door onderstaande tekening van de begane grond, mijn bedoeling een beetje duidelijk wordt.

De situatie: Op dit moment is er 1 aansluiting voor TV/Radio in mijn huis. Dit is tevens het Abonnee Overname Punt. Ik wil op de 1e verdieping van mijn huis een TV plaatsen en de computer. Helaas is hiervoor niets voorzien, dus zal ik het zelf aan moeten leggen.

Mijn idee is om de groene draad die het huis binnen komt (groene lijn) te splitsen dmv een splitter (gele blokje). vandaar uit naar een antenneWCD in de woonkamer en 1 COAX kabel via de pijp van een nabij gelegen WCD naar de 1e verdieping. (Blauwe lijnen) Op de 1e verdieping zal dan ook een antenneWCD komen.

Omdat het modem in de buurt van het AOP moet staan had ik het idee om in de woonkamer bij het AOP een netwerkaansluiting te maken en hetzelfde te doen op de kamer waar de PC komt en deze dmv een CAT5-kabel (rode lijn) met elkaar te verbinden. Op deze manier gaat het signaal voor internet van het AOP naar het modem, van het modem naar de netwerkaansluiting in de woonkamer en dan op de 1e verdipieng van de netwerkaansluiting naar de PC.



Is er iemand die me hierin kan adviseren of mijn gedachte gang juist is, of dat deze constructie af te raden is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan