afdak in mijn tuin

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo beste lezer,

Ik wil een afdak(je)in mijn tuin maken. Voor het dak wil ik transparante golfplaat gebruiken. Die golfplaat moet aan de muur komen. Welke materialen kan het beste daar voor gebruiken. Vervolgens moet die plaat bevestigd worden aan palen. Gaat dit gewoon met schroeven en eventueel rubberjes om lekkage te voorkomen? Wie kan mij advies geven? Misschien zijn er ook nog wel andere belangrijke zaken waar ik op moet letten.

Bij voorbaat hartelijk dank
C. v.d. City.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi C. v.d. City

Je verhaal over de schroeven met afdichtringen klopt, maar de transperante platen worden snel groen en minder transperant.
Zelf heb ik een afdak gemaakt (2.5 x 3) van een balken frame met daar bovenop blank draadglas. Als je dit doet, neem dan draadglas voor de stevigheid.

Succes, Dinand
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
het advies van dinand is wel goed maar is een stuk kostbaarder want alleen met draadglas ben je er nog niet het glas moet je ergens aan verankeren bv een kaderprofiel waar het glas invalt
wil je echt met golfplaten werken doe je net boven de golfplaten tegen de muur in de muur een sleufje slijpen en stop je daar een strook van ongeveer 20 cm lood in en dat laat je op de platen rusten iets aandrukken kan geen kwaad je zet in de sleuf het lood vast met kleine rolletjes lood en voeg daarna de sleuf dicht de spijkers om de platen vast te zetten met hoedjes zijn zo te koop bij de doe het zelver tegen het groen worden kun je 1x per jaar de platen behandelen met antimos of bleekmiddel anti mos kun je halen bij iedere boerenbond suc6
 
Thread starter Similar threads Replies Date
H 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan