afvoer aansluitingen badkamer

65riv

New member
hoi
wij willen graag van een slaapkamer waar nu een wasmachine staat met 40 mm afvoer een badkamer maken.
nu is mijn vraag of het mogelijk is om zowel de wastafel als het bad en de douchegoot aan te sluiten op deze 40 mm aansluiting.
ik weet dat het beter is om met een grotere diameter te werken, maar daar wij in een huurhuis wonen en ik dan door 2 betondekken heen moet om bij de riolering in de kelder te komen wilde ik het liever simpel houden als dat mogelijk is.
als iemand hier al ervaringen mee heeft of mij het ten zeerste afraddt hoor ik dat graag.
we willen pas aan de badkamer beginnen als we weten of het ook allemaal haalbaar is.
alvast bedankt
groetjes

marcel

New member
Je weet het antwoord zelf ook wel....
Die 40 mm is echt minimaal en eigenlijk is het vragen om problemen....
Wastafel is geen probleem. Bad zal langzaam weglopen en misschien zal het badwater zelfs in de doucheput omhoog komen. Doucheputje kan ook nog, als je beslist geen grote douchekop gebruikt, maar een waterbesparende uitvoering.
Denk wel aan een goede rioolbeluchting (door het dak)
Omdat die afvoer altijd is gebruikt voor de wasmachine kun je misschien beter eerst even een riool-ontstopper de buis inwendig laten doorboren i.v.m. verwijderen van oude zeep/kalk-resten...

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan