afzuig installatie aanleggen

  • #1
A

Anonymous

Guest
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik het beste een afzuig installatie in huis kan aanleggen.
Het is bedoeld voor 2 x toilet en 2 x douche/badkamer welke ik centraal wil afvoeren.Als dat mag ook de keuken afvoerkap daarop aan te sluiten.
Welke diameter pijp is er nodig, moet er op elke lokatie een ventilator komen of kan dit centraal met een unit op zolder of zo. Mag de keuken wel op een centraal systeem zitten? dank voor de informatie.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
de keuken aansluiten hierop is geen goed plan, aan je verhaal te horen ga je uit van een uitlaat op het dak. dit is voor keukendampen veel te hoog doorgaans. de vetdampen en condens zal voor de uitlaat afkoelen en neerslaan in de pijp.. niet echt handig. de keukenuitlaat zijn 2 manieren voor, een ciruculatiekap (met filters dus, geen afvoer naar buiten), of een afvoer door dak of muur. exacte diameters weet ik niet, maar er is standaard buismateriaal verkrijgbaar (200mm dacht ik). Voor badkamer en toilet is een afzuigventilator op zolder echt wel voldoende, deze zijn ook zo verkrijgbaar, de specificaties geven de maximale lengtes meestal wel weer.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
200mm is erg groot voor een afzuig kap dit is meestal 100 of 120 mm
wc en badkamer kan je samen doen hier hoef je geen ventilator voor te gebruiken alleen leiding en doorvoer in je dak met hulpstuk voor de trek (denk aan kachel openhaard)
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 1
F 1
S 0
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan