arden van de badkamervloer

  • #1
A

Anonymous

Guest
In de badkamer worden de vloertegels direct op een houten vloer verlijmd met flexibele lijm. Nu weet ik dat een badkamer vloer geaard moet worden, maar hoe doe je dat in dit geval. Of is het wellicht niet nodig?
Bij het aarden van de waterleidingen zit ik ook met een vraag. Moeten alle afzonderlijke vertakkingen van de waterleiding geaard worden of is het ook goed dat je de warm en koud waterleiding aard op het punt dat zij de badkamer binnenkomen?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Een vloer die direkt op de houten vloer wordt verlijmd hoeft niet geaard te zijn. Hout is niet electrisch gelijdend.

Het volstaat om de waterleiding te aarden vanaf de hoofdkraan.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
normaal gesproken ligt de tegelvloer op een betonnen ondergrond.hierzit betonijzer in verwerkt, door het betonijzer te verbinden via een dikke koperendraad en deze te verbinden aan de waterleiding is de klus geklaard
normaal gesproken is de waterleiding ten alle tijden verbonden met de massa.
veel klusplezier!
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
In de zones 1,2 en 3 moeten vreemde geleidende delen en andere geleidende delen, die door een defect onder spanning komen, met elkaar en met de beschermingsleiding van de in de badruimte geinstalleerde elektrische toestellen zijn verbonden door een,ter plaatse aangebrachte, aanvullende potentiaalvereffeningsleiding overeenkomstig het bepaalde in 413.1.6 van de NEN1010

Graag wil ik je schema´s toesturen voor het aarden van badkamers.

m.vr.gr. Jan Holten
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Beste Jan,

Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik heb ook houten vloeren maar de vloer van de badkamer is gemaakt van een soortbaksteen met daar over een laag graniet. Nu weet ik dat er door de bakstenen laag bewapening loopt. Hoe moet ik dit bewapenen?
 
Thread starter Similar threads Replies Date
K 5
O 1
P 2
A 3
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan