bad uitslopen

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik ben momenteel mijn badkamer aan het renoveren. Een nieuw bad ligt klaar, maar eerst moet het oude (-metalen) bad eruit. Nadat ik het (dubbel!)betegelde muurtje heb weggesloopt blijkt dat de poten van het bad volledig in beton gestort zijn. De badkamer moet zo'n 15 jaar geleden gemaakt zijn, was het in die tijd normaal om het bad "aardbeving-proof" te bouwen? Hoe krijg ik die poten uit het beton? Met een vuisthamer en steenbeitel schiet het niet op...

Bedankt voor alle reacties,

Bas

A

Anonymous

Guest
Ik heb zelf een keer een stalen bad weggehaald en dat was inderdaad vrij lastig. Ten eerste zijn die dingen loodzwaar en onhandig om in zijn geheel uit de badkamer te tillen. Het lijkt wel of ze eerst het bad plaatsen en dan pas de badkamer er omheen bouwen.
Met brut geweld lukte het beter, ik heb hem eerst met een slijptol doormidden geslepen. In jou geval zou je eerst de pootjes door moeten slijpen. Wel even een slijpbril en gehoorbeschermers gebruiken.

A

Anonymous

Guest
Hartelijk dank voor de reactie. Inmiddels is het bad eruit, inderdaad met nogal wat grof geweld, evenwel zonder slijptol. Hartelijke groet, Bas

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan