badkamer met vochtproblemen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb een badkamer met de nodige vochtproblemen (lekkage naar hal en trap). Inmiddels heb ik gezien dat bij de aanleg van de badkamer geen tegels zijn aangebracht onder het bad. Wat is het beste; oude tegels verwijderen van de vloer of de rest opvullen met een vloeivloer o.i.d?
Wat voor materiaal kan ik daarvoor het beste gebruiken?
Ik ga de hele badkamer opnieuw inrichten en betegelen en wil het zo grondig mogelijk doen (lekkerij in ieder geval voorkomen) Hoe werk ik
de randen het beste af? Natuurlijk ga ik alle oude kit verwijderen maar ik overweeg ook om onderaan de vloer
met "gebogen tegeltjes" te werken.
Je krijgt dan geen hoek van 90 graden maar een mooi doorlopend geheel. Hoe is dit goed waterdicht te maken.
Alle tips over hoe ik het beste kan voegen zijn welkom!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Probeer eerst de locaties en de oorzaken van de lekken op te sporen. Dit moet u eerst herstellen. Daarna kunt evt. een nieuwe vloer gieten met gietmortel en daarop nieuwe betegeling aanbrengen. Zorg voor een paar mm speling in de overgangen van vloertegels naar muurtegels. De laatste kier met kit vullen (dit voor eventuele werking met vervelende scheuren als resultaat).
Succes,
Niels Heuveling
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan