badkamer op zolder: hoe houten plafond af te werken?

  • #1

klussert

New member
Ik ga op mijn zolder een slaapkamer met daaraan vast een open badkamer maken. Mijn plafond bestaat uit houten platen met aan de buitenkant een schuimlaag, waarop rasters zijn aangebracht met daarop de dakpannen. De houten platen liggen op dikke houten balken.

De badkamer gaat natuurlijk voor extra vochtigheid zorgen. Ik vraag mij af hoe ik de houten platen van het plafond moet afwerken, want ik wil natuurlijk niet dat mijn dak door het vocht wordt aangetast. Is speciale verf voldoende en wat voor soort verf moet ik dan hebben? Of moet ik eerst groene gipsplaten op het houtwerk aanbrengen en deze afwerken met een speciale stuclaag of verf? en de naden moet ik deze nog op een speciale manier afwerken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
  • #2

FraDu

New member
Zorg eerst voor een goede ventilatie, dus luchttoevoer en lucht afvoer.
Het is zeker raadzaam om groene (voor vochtige ruimtes) gipsplaat te gebruiken. De afwerking van de naden kan je goed met glasvezelband afwerken. Gebruik voor het plafond een goede latex verf en rol het niet met een schuimroller, die veroorzaakt nl hele kleine kratertjes waar schimmel zich later erg thuis voelen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan