Badkamer plafond 2

  • #1
A

Anonymous

Guest
Dank voor alle nuttige tips en ervaringen!!

Ik heb besloten er van af gezien om isolatie aan te brengen.

Dus op het bestaande badkamer plafond latten en daartegen de groene platen waarin de electra/spots komen.Die glad afwerken en latexen met verf voor badkamer.

Moet ik nog met dampwerendefolie/ventilatie werken of is bovengenoemde werkwijze voldoende?

Dank is alweer groot mijnerzijds!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Waarom geen isolatie aanbrengen?

mvg

nespter
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Waarom geen isolatie aanbrengen?

mvg

nespter
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Omdat de rest van de kamers onder het platte dak dat ook niet zullen krijgen.Dit is het enige plafond waar ik dit zo ga oplossen.En ook denk ik dat ik met een tussenruimte van 5 a 6 cm te weinig ruimte heb om goed en doeltreffend te isoleren.

Vandaar. Vraag me nu alleen af of latten en platen voldoen. Of dat ik ook folie moet aanbrengen.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
De dampdichtfolie kan dan worden weggelaten, de gipsplaten zijn dan n.l. zelf het koudste en condenseerd het vocht daaral. Anders zou het dakbeschot dit zijn en condenseerd het vocht daar, vandaar de dampdichtlaag er tussen.

De ventulatie boven de gipsplaten is wel nodig. Andrs wordt dit een permanent vochtige ruimte boven de gipsplaten en gaat schimmelen.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Ben even een paar dagen de kerstsfeer gaan proeven in Duitsland. Vandaar de late reactie. Dank Tnimble en anderen voor het goede en bruikbare advies!

Fijne kerst alvast!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
T 0
D 0
A 2
A 7
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan