beton emaille op de badkamer wand

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Beste klussers,

We gaan een badkamer verbouwen en willen geen tegels op de wand. Ik kan me nog van vroeger herinneren dat er op scholen een harde gladde laag op de muren zat. Volgens mij is de vakterm beton emaille.

Mijn vraag is: wie kent dit materiaal; kun je er wat mee in een badkamer; waar kun je het materiaal verkrijgen?
Of anders een ander alternatief met de eigenschap vochtwerend en goed schoon te houden materiaal voor de wanden van de badkamer.
Als iemand iets weet hoor ik het graag.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Beton emaille ken ik niet, maar ik weet wel dat het mogelijk is een bdkamerwand te laten stucen en vervolgens met speciale badkamerverf te behandelen, waardoor deze gewoon nat mag worden en af te nemen is. Gewoon in de bouwmarkt verkrijgbaar...
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoi rob,

Je vraag naar beton emaile wordt steeds meer gehoord, helaas wordt dit voorzover mij bekend is niet meer verkocht, o.a. in verband met oplosmiddellen. Ik weet niet of je ook bij de natte gedeeltes een soort gelijk effct wilt bereiken maar daar zou ik toch wat voorzichtig mee zijn.

Een alternatief zou zijn een kwartsverf in een buitenkwaliteit en deze met een hoogglans lakverf over te rollen.
Wel tussendoor de lagen goed laten drogen.

groet, de decorateur
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan