Cement mortel maken of bestellen

  • #1
A

Anonymous

Guest
Voor een fundering van een tuinhuisje (2,5x2,3) heb ik ongeveer 1250 kg cementmortel nodig.

De kosten tussen zelfmaken van zand/grind/cement/water of kant en klare mortel verschillen behoorlijk.

Over kant en klare cementmortel kan ik lastig wat vinden op het Internet. Kun je dit in kleine hoeveelheden in kleine Silo's krijgen? Waar ?

Groeten,

Marcel
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
beton mortel kan je zo bestellen bij een betoncentrale maar is niet in cilos te krijgen. zelf draaien is het goedkoopst maar wel veel werk +-20 kruiwagens verhouding is 1 2 3. 1 deel cement 2 zand 3 grind. in een molentje 5 schep cement 10 zand 15 grind. succes
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Wat heet veel werk ? Een dag ? Of bedoel je meer dat het daarnaast ook zwaar werk is.

Leuke vraag trouwens: Je kunt een molen huren van 140 Liter. Past daar dan 150 kg (1:2:3) in dat ongeveer 72 liter beton zal worden?

Bedankt trouwens.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
is in een dag makkelijk klaar en ja dit past in de molen. het is lichamelijk redelijk zwaar werk met deze teperaturen kost het wel een paar zweetdruppeltjes.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Wat is de droogtijd ongeveer ?

Ik wil er een stenen rand opmaken zodat de balken niet direct op vloerniveau liggen. Wanneer kan ik deze er op metselen en welke stenen zijn hier het meest geschikt voor?

Bedankt,

Marcel
 
Thread starter Similar threads Replies Date
P 0
J 1
A 1
A 2
A 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan