CV condensafvoer

  • #1
A

Anonymous

Guest
In mijn apartement is een nieuwe HR CV gekomen op de plaats van een geiser (gaskachel verwarmde het huis). Deze staat in een kast.
Nou schijnt een HR CV een condensafvoer te hebben.

De CV instalateur heeft een afvoer gemaakt naar een condenspomp in de kast. Vervolgens loopt er ongeveer via het plafond door de naast gelegen kamer een 32 mm riolering naar de afvoer in de badkamer. De condenspomp pompt dan naar de riolerings buis. (2,40 meter omhoog).

Vanuit de kast waar de CV inzit gaat de pijp op twee meter hoogte recht naar de slaapkamer. Hier gaat ie nog +/- 40 cm omhoog en gaat dan recht naar de badkamer waar die in een vrij val naar de afvoer op +/- 40 cm hoogte komt. Volgens de installateur gaat de afvoer van de pomp in de buis in de kast en moet je deze goed dichtmaken om terugslag te voorkomen.

Uit voorzorg wil ik deze doortrekken tot het plafond zodat het terugslag gevaar minder is.

Maar kan het pompje dit allemaal wel aan ?

En kan er dan ook nog een wasmachine op aangesloten worden op de afvoer naar de condenspomp. ?

Het is een erg vreemde constructie en ik vraag mij af of dit wel betrouwbaar is?

MVG,

Corantijn
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi,

Probeer iets duidelijker te zijn in je omschrijving.
Misschien kan ik je helpen.

De condenspomp heeft een aansluiting van 32mm? En deze loopt in een naast gelegen kamer omhoog?
Waar komt deze pijp dan weer op uit? Is dit een vaste aansluiting? Is de aansluiting in de badkamer een vaste aansluiting?
Wat heeft de monteur precies verteld en wat bedoel je met terugslag?

Laat wat weten,
Gr.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Op een condenspomp, kun je geen wasmachineafvoer op aansluiten, omdat de condenspomp het vele water dat tegelijk uit de wasmachine komt, niet zo snel kan wegpompen.
Het opvangbakje van de condenspomp is in de regel maar 20 x 20 x 10 cm groot. pas als dit (bijna) vol is, begint het pompje te draaien.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan