dakdoorvoer

  • #1
A

Anonymous

Guest
Vooreen mobiel airco wil ik een gaatje in mijn dak maken (110 mm ongeveer) en dit afdekken met een speciale dakpan voor luchtdoorvoeren.

Weet iemand of je dit gemakkelijk zelf kan doen? Bestaat er een handleiding voor??
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
plat dak of hellend dak?

Is makkelijk te doen. Spreekt allemaal voor zich
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hellend dak:

waar ik tegenop zie:
-ik moet gat in dak maken precies achter een dakpan. Hoe mik ik dat uit?
-ik moet een ovaal gat maken, in twee lagen:binnenwand, isolatie en buitenwand. Hoe werk ik de randen af?
-hoe kan ik vanuit mijn zolderraam een enkele dakpan vervangen zonder de hele rij los te halen?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Luister, je koopt een dakdoorvoer die hiervoor geschikt is. Hier zitten pasplaatjes bij om de binnekant van je dakbeschot af te werken.

Dan kijk je aan de binnenkant waar je ongeveer uit wilt komen en meet dit aan de hand van schoorsteen/muur oid. Dan ga je het dak op en meet je dit weer. Dan haal je de desbetreffende dakpan eruit, en prikt met een lange schroevendraaier oid een gat door je isolatie heen. Je hulpje aan de binnekant kijkt of je goed zit en dan zaag je met een rattestaart een gat iets kleiner dan je dakpan die er gezeten heeft (met ronde kanten uiteraard). Pan erin, lood afwerken, dakdoorvoer erop, klaar!!

Over die dakpan vervangen; gewoon eruit halen. de ene misschien wat optillen en wrikeen en zo. t'is niet van porselein ;)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan