Dakdoorvoer

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik ben bezig een badkamer te maken in mijn nieuwe dakkapel. Op dat niveau van het huis heeft nooit een wateraansluiting (en afvoer) gezeten. Nu zit de standpijp van de rioolaansluiting lager dan de dakkapel en ik neem aan dat ik nu een nieuwe moet maken die boven het hoogste aansluitpunt uitkomt.
Ik zal dan ook een dakdoorvoer moeten maken en dat heb ik nog nooit gedaan. Uiteraard wil wel graag dat de doorvoer waterdicht is. Kan iemand mij advies geven?

Hartelijk dank alvast,
Bert Vester.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ik hoop dat je dakpannen hebt? Kijk dan eens op de site van lafarge (www.lafarge.nl). Dit is de grootste leverancier van europa van dakpannen en toebehoren en ze leveren o.a. teeuwen pannen. Ikzelf heb twee doorvoeren gemaakt en was er zó mee klaar. Mijn dakpannen zijn 16 jaar oud, maar ze pasten meteen!
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Dank voor je reactie. Ik ben echter bang dat ik zulke bijzondere en oude pannen heb, dat ik een doorvoer door het pannendak wel kan vergeten. Ik moet dus door het dak van de dakkapel en ik was benieuwd hoe ik die doorvoer waterdicht kan aanbrengen.

Met vriendelijke groet,
Bert Vester.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan