Dakisolatie

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik ben het schuine dak van mijn huis van binnenuit aan het isoleren met glaswoldekens en krijg tegenstrijdige info of het nu juist wel of niet goed is om de glaswoldekens direct tegen het dakbeschot te plaatsen of niet. De een zegt juist niet ivm mogelijk rotten dak als gevolg van condensvorming, de ander zegt dat het juist goed is en condensvorming tussen glaswol en dakhout wordt voorkomen door glaswol direct tegen hout te plaatsen zonder ventilatieruimte.
Ik ben al begonnen direct tegen het dakbeschot te isoleren maar nu twijfel ik of dit wel goed is.
Wat moet ik doen?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
De glaswol kan direct tegen het dakbeschot mits aan de buitenkant geen isolatie aanwezig is. Ligt een paar pannen op, zie je het hout van het dakbeschot dan gewoon doorgaan. Anders de pannen verwijderen en de folie of bitumen er af halen. Let er op dat de pannen niet poreus zijn door veroudering anders kun je deze meteen mee vervngen (zijn er toch af.)
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
hoe U de glaswoldekens precies moet plaatsen weet ik niet. Ik wil U alleen een tip geven over het dakbeschot. Dakbeschot kan asbesthoudend zijn zoals bij mijn huis het geval was. Ik was er zelf erg verwonderd over, het is n.l. vaak moeilijk zonder onderzoek te bepalen of het wel of geen asbest bevat. Bij twijfel kunt U een stukje sturen naar Keurings dienst van waren en krijgt U zelf gratis de bevindingen thuis. Succes.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Ik sta ook op het punt mijn dak te isoleren van binnen uit met dekens/alu rollen. Volgens klusfolders mag er geen dampwerende laag aan de buitenzijde van je dakbeschot zitten. Dit betreft bv folie. Verder raden ze aan (folder eigen huis) om wat ventilatiegaten te boren in het dakbeschot voordat je de isolatie aanbrengt.
Zelf heb ik een plastic folie aan de buitenzijnde van het dakbeschot, opgebouwd uit lamellen. Dit ligt los op het dakbeschot en ben benieuwd of dit ook behoort tot de zgn dampwerende folies, ofwel kan ik wel of niet op het dakbeschot gaan isoleren?
 
Thread starter Similar threads Replies Date
G 0
F 1
A 2
A 6

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan