doucheputje maken.

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil een doucheputje maken in een betonnen vloer, en daarna tegelen.
Ik heb een houten vloer, daarover komt zwaluwstaartplaat, daarover beton.
Nu wil ik het douchputje in het beton storten, maar ben bang dat het achteraf lekt, of te hoog of de laag zit.
Weet iemand hoe ik dat het beste kan aanpakken?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo Klusser,

Je weet van te voren hoe hoog het putje moet komen, namelijk beton dikte + tegellijmdikte + tegel !
Liever iets te laag dan te hoog !!!
Plaats het putje gewoon op de goede positie en op de goede hoogte, let erop dat het putje waterpas staat, bij mij zit het putje ietswat scheef omdat ik daar toen niet op gelet heb !
Pur rondom het putje aanbrengen zodat het beton er niet tussenloopt.
Na het beton storten is het,het beste om alle vloer/muur overgangen in te coaten met een coating plus vezelband, deze is te koop bij de bouwmarkt. (is een roze goedje).
Smeer met dit spul de aansluiting mbeton/putje in, dit is een extra middel om het echt dicht te krijgen.
Ga vervolgens tegelen en hou de voeg rondom het putje leeg/schoon.
Na het voegen kan je met goede kit deze voeg geheel dichtkitten waardoor er een goede afdichting ontstaat.

Succes,
Tjeerd.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoi Tjeerd,

Bedankt voor deze goede uitleg.
Het lijkt me niet zo moeilijk als ik het zo lees.

Groeten,
Paul.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Je zal intussen al wel gemerkt hebben dat er ook douchputjes zijn die uit 2 delen bestaan dan is het binnenste (stankafsluiter)deel schuifbaar en dus op hoogte te stellen na het inmetselen van het buitenste deel. Dit zet je vast met de tegellijm.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan