dubbel folie??

  • #1

Rivanny

New member
Hoi,
ik ben mijn zolder aan het isoleren. Het betreft een schuin dak bestaand uit pannen, dakbeschot. Ik gebruik het opbouwsysteem van isover en rockwool 111 isolatie rol. De rol is één kant voorzien van alu folie. Het isolatie ligt als het ware op het isover systeem waardoor er veel openingen zijn. Om alles met isolatie tape af te tapen is best een intensieve klus ben ik achter gekomen. Mijn vraag is dus het volgende;
Kan ik alsnog een (dampwerend) folie gebruiken aan de binnenkant. Het is wellicht dubbelop maar wel sneller. En kan het geen kwaad v.w.b. lucht tussen deze 2 folies?
Alvast bedankt!
Rivanny
 
  • #2

Erwin Ivarex

New member
Heb ik het goed begrepen dat je 2 maal een dampscherm wil aanbrengen, een eerste keer onder de glaswol en een tweede keer door middel van het al aanwezige alukraft op de rotswol?
Deze werkwijze is af te raden en heeft geen enkel nut. Je hoeft enkel een perfect dampscherm te voorzien aan de warme zijde (aan de binnenkant dus). Dat gebeurt met de alukraft op de rotswol, waarvan je de flenzen (overlappingen) helemaal afplakt - ook aan de zijkanten, om dampdichtheid en luchtdichtheid te verkrijgen.
De 2 lagen isolatie plaats je gewoon tegen/op elkaar. Laat beiden hun normale dikte aannemen, zonder ze samen te drukken.
Met het type 111 zal je een dikte van 80 of 100 mm hebben. Gecombineerd met het glaswoldeken van enige centimeters zal je een mooie isolatie als resultaat hebben.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 0
A 5

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan