Elektrische verwarming aansluiten op klokthermostaat

  • #1

Joja

New member
Beste allemaal,

Onlangs heb ik een appartementje gekocht uit 1988. Het wordt verwarmd door elektrische wandkacheltjes, zie:



De kacheltjes in de huiskamer worden aangestuurd door een thermostaat zonder timer/klok. Het is simpelweg een thermostaat waarop je de temperatuur instelt, meer niet. De verwarmingen springen aan zodra de gewenste temperatuur nog niet wordt bereikt, en weer uit als dat wel zo is. De thermostaat uit 1988 regelt het allemaal :D ..

Nu vind ik de kacheltjes oubollig en wil ik ze vervangen. Het liefst door de econo-heat of adax neo.

Echter, iemand vertelde me dat het onmogelijk is om de moderne elementen (de nieuwe elementen) aan te sluiten op mijn thermostaat. Ik zou er een (vaak loeidure) module bij moeten kopen, en ieder element moet apart worden geprogrammeerd. Echter, ik wil dat niet. Ik wil één thermostaat die alle elementen in de huiskamer aanstuurt, exact zoals nu het geval is. Niet alleen wil ik de kacheltjes/elementen vervangen; ik wil ook de thermostaat vervangen. Er moet er eentje komen met een klok/timerfunctie. Dit is de huidige thermostaat:



Mijn vraag is: is het waar dat mijn wens anno 2015 onmogelijk is? En indien dat niet zo is, welke thermostaat en/of elementen heb ik dan nodig?

Heel veel dank voor jullie kennis en hulp!

Groetjes,
Paul
 
  • #3

Joja

New member
Hoi Fazertoer,

Dank voor je reactie. Echter, ik wil "gewoon" een thermostaat die de verwarmingen aanstuurt. Geen losse plugins en modules.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan