Extra muur belasten

A

Anonymous

Guest
Ik heb in een hoek van mijn badkamer op een gestort betonnen vloertje voor mijn wasmachine ook een extra muurtje gebouwd.

Staat "los" met veerankers en plastic profiel.

Nu wil ik boven de wasmachine een plaat maken waarop ik de wasdroger ga plaatsen. Ik wil ze liever niet direct op elkaar hebben.

Nu is mijn vraag:

Kan ik die plaat gewoon van de bestaande muur rechts naar de nieuwe muur links maken? Kan ik die extra muur dus normaal belasten wat betreft de "beweging" die die muur kan hebben.

Advies en tips zijn welkom.

A

Anonymous

Guest
De muur loopt van vloer tot plafond. Bijna 3 meter hoog.

A

Anonymous

Guest
dag max,
als je de plaat kunt ondersteunen tegen de rechter wand en de achterwand, dan hoeft de nieuwe linker wand maar ongeveer een derde deel te dragen.lijkt me dat het wel mogelijk is, tenslotte is een droger niet zo zwaar.
ik wil graag nog weten hoe dik de muur is en waarvan je hem gemaakt hebt.
graag hoor ik van je
gr syb
ps graag hoor ik ook van je waarom je de droger niet op de wasmachine wilt plaatsen.

A

Anonymous

Guest
Schroef aan de muurtjes een balkje, hierop schroef je de plaat voor de droger en het kan nergens heen. Als je de (lekker lange) schroeven van buiten naar binnen schroeft door je muurtje weet je zeker dat je de schroeven niet uit het gips kan trekken.

A

Anonymous

Guest
De muur is van 10 cm gasbetonblokken gemaakt , de buitenkant is betegeld , dat is de bad/douche hoek, dus van buiten naar binnen schroeven lukt niet meer.

Op elkaar plaatsen , ik denk dat niet zo pretting is voor het trillen van de wasmachine (1600 toeren) en voor het gewicht. Het betonnen vloertje rust op een zwaluwplaat , op planken en balken. Ik denk dat hoe minder gewicht direct op de vloer rust , en op die hoek , hoe beter.

Mijn idee was dat zo'n extra muur niet teveel moest worden vastgezet , dus speling moest hebben....?

A

Anonymous

Guest
OK, volgende oplossing.
Ik hoop dat je de ruimte in de kast niet precies past hebt gemaakt voor de wasmachine. Zo nee, dan kan je nog een frame maken van multylplex. Twee platen langs de wand en een plaat voor de droger, een omgekeerde U. Als je aan de achterkant een plaat maakt is hij lekker star.

A

Anonymous

Guest
Dank voor de tips , ik zat ook aan een soort tafel te denken , dwz de plaat voor de droger op poten , maar platen kan inderdaad ook.

Ik ga maar ns wat schetsen en meten.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan