gasaansluiting in schuur maken voor gaskachel

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil een gasaansluiting in de schuur maken voor een gaskachel en hiervoor een wiculeiding gebruiking omdat de leiding dan mooi een geheel vormt.
Ik moet een afstand van ca. 15 m overbruggen. Ik wil een gevelkachel met een vermogen van 4 kW installeren. Zou een diameter van 15 mm volstaan of ben ik 22 mm nodig. Graag reactie.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
ja, meer dan voldoende.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik hoorde van een installateur dat je buiten geen wicu met gastec keur mag gebruiken maar alleen tyleen. Die tyleen zou dan onder de vloer voorzien moeten zijn van een mantelbuis maar volgens Essent mag je onder de vloer geen tyleen gebruiken i.v.m. brand. Ik snap er niets meer van wie weet hoe het werkelijk zit.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
L.S;
Ten eerste:
15 mm is NIET genoeg. Ik heb vorig jaar exact dezelfde afstand overbrugd en zit met een gasdruk van niks. Heb me destijds verkeerd laten voorlichten en zit nu met een onbuikbare gasleiding, waarvoor ik me in het zweet heb gegraven. 22 mm gebruiken luidt mijn advies. Beter te dik dan te dun....

T.a.v. tyleen: je mag alleen maar tyleen gebruiken als het BUITEN is. Dit heeft te maken met brand- en explosiegevaar. Als jouw schuur in de brand gaat en je gasleiding binnnen is ook van tyleen, dan smelt ie en BOEM. Dus, 50 cm vanaf de rooilijn van je schuur (en je huis) moet je over op koper/wicu.

Groeten, succes, MJ
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan