gebroken elektriciteitdraad repareren

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil een gebroken elektriciteitsdraad repareren, zodanig dat deze geschikt is om in een pvc-pijp in de wand weg te werken. De draad zat voorheen in een kabelgoot, maar ik wil het geheel onzichtbaar wegwerken. Op dit moment heb ik de draad gerepareerd met een kroonsteentje, maar ik besef dat dit niet geschikt is om als lange-termijn-oplossing te dienen. Bovendien past dat niet in de pvc-pijp. Een geheel nieuwe elektriciteitsdraad trekken is onmogelijk. Graag zou ik willen weten hoe ik de draad het beste kan repareren of dat ik er beter aan doe opnieuw een kabelgoot te maken...??
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Vervangen is beter (waarom kan dit niet?) kroonsteentjes, lasdoppen, lasklemmen passen niet in een buis. Aan elkaar solderen of met een AMP doorverbindklem past wel maar geeft geen garantie dat de verbinding ook nog 100% goed is na het door de buis heen trekken. Het enige veilige is het plaatsen van een trekdoos in de leiding.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Als je de zaak wilt wegwerken in de wand zul je toch eerst van begin tot eind een sleuf in je wand moeten frezen. Dat betekend dat de hele zaak open moet, en dan kun je dus ook nieuw draad trekken.
Gberuik wel installatiedraad in de juiste kleuren.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 2
Similar threads
Gebroken trekdraad

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan