Gebroken trekdraad

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Bij het trekken van een kabel in een pvc leiding is de trekdraad gebroken terwijl aan de andere kant van de leiding het einde van de te trekken kabel al in de leiding was geschoten (te korte kabel...), DUS: ik zit met een redelijk lang stuk kabel in de leiding en aan beide kanten kan ik er niet meer bij.

Hoe krijg ik die kabel uit de leiding ?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ik moest er even om lachen hoor. Het probleem is niet makkelijk op te lossen.
Je kunt proberen de draden op te duwen met een trek of buigveer. Ik zou proberen terug te duwen (in de hoop dat je de kabel nog niet zo ver hebt doorgetrokken)Als je eenmall weer een stukje kabel ziet .. dan weet je het verder wel.

Succes,

Frank
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Oei ! Lastig probleem is dit. Volgens mij kun je een aantal dingen proberen, want dat blijft het.

Wat ik zou proberen te doen is inderdaad kijken of je 'm terug kan trekken of duwen. Je weet zelf het beste hoe ver hij in de pijp zit. Ik neem aan dat de pijp redelijk vol zit nu?

Anders kun je proberen er nog een nylon trekveek bij te duwen. En er extra draden doortrekken. Als die trekveer niet lukt eventueel een cassettebandje door de buis heenzuigen met een stofzuiger en er een stevige draad aan bevestigen. Zo kun je misschien de pijp leegvegen.

Een extra leiding aanleggen is natuurlijk een andere optie, afhankelijk van de situatie.

Laatste oplossing is het 'opgraven' van de pijp, doorzagen en leegmaken. Je moet wel precies weten waar hij loopt. Zelf heb ik dit op mijn eerste verdiepingvloer gedaan met succes.

Erg veel succes hiermee.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan