geluid isolatie

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
We hebben drie kinderen en twee honden die veels te veel herrie maken, zo vinden de buren. Verhuizen willen we niet en kinderen en honden wegdoen overwegen we niet. Wie heeft de gouden tip over betaalbaar dit gehorige huis "geluid" te isoleren.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Beste Kees-Willem,

Dit is vaak een klacht bij oudere huizen met eensteens tussenmuren, dus zonder spouw.
Ik had in mijn vorige woning zelf geluidsoverlast van buren met (maar) een hond. Ook in mijn huidige huis, was veel burengeluid te horen. Door en een losstaande muur voor de scheidingsmuur te zetten kun je al heel veel geluid (naar beide kanten) isoleren. Belangrijk is dat de nieuwe wand LOS van de muur staat, dus enkel onder en boven vastmaken. Vullen met dik isolatiemeteriaal. Het mooiste is als je er nog een zware glasplaat tussen zet, want geluid is een trilling. Deze wordt nog verder gedempt door zwaar materiaal. Kosten voor gipswand en isolatiemateriaal vallen mee. Zo'n zware glasplaat kun je vaak gratis krijgen bij glashandels die en oud raam hebben verwijderd voor bv dubbel glas bij iemand. Het kost je een klein beetje ruimte, maar maak gelijk van de gelegenheid gebruik om elektra- /telefoon- /geluidskabels weg te werken en misschien wat leuke wandlampen te installeren. Succes
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Moonraker
Dank je wel voor deze zeer nuttige tip
 
Thread starter Similar threads Replies Date
K 0
M 0
M 1
A 3
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan