gevelbetimmering

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Najaar 2003 heb ik bij mijn zus nieuwe vuren rabathdelen geplaatst op de westgevel van haar woning.
Tussen de isolatie en het oude hout zat veel piepschuim, wat ik zoveel mogelijk had weggehaald. Het hout is op dezelfde manier geplaatst als het oude (30 jaar oud), alleen geniet i.p.v. geschroefd. Het hout is eerst aan de achterzijde 2 x in de grondverf gezet, na betimmering is alles afgelakt.
Nu is het hout her en der bol gaan staan. In mijn ogen heeft dit met een vochtprobleem te maken? Te weinig ventilatie aan de achterzijde?
Is dit op een vrij eenvoudige manier op te lossen?

Jullie tips zijn meer dan welkom.

Groeten,
JohnP.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Met wat voor verf soort heb je de gevelbetimmering geschilderd?Hoogglans of zijdeglans?
En zitten er inderdaad wel ventilatie openingen in of onder de betimmering?
gr Marcel.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoi Marcel,
Verf was Sigma-schakelverf (geen hoogglans).
Ik denk dat de ventilatie niet genoeg ruimte heeft i.v.m. achtergebleven piepschuim.
In mijn ogen moet deze piepschuim verdwijnen, maar is er dan kans dat de bolvorming wegtrekt? Anders moet ik alles slopen,.....liever niet!

Gr. John P.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Wanneer je dit soort klussen voortaan met Marmoroc aanpakt ben je er zeker van dat je dit soort gezeur nooit krijgt
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
ik hoop wel dat je tussen de rabatdelen
enige ruimte hebt overgelaten zodat het hout kan uitzetten anders gaat je hout bol staan en is het geen vocht probleem. enige oplossing dan is je hout er opnieuw opzetten met tussen de delen ongeveer 4mm ruimte succes
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan