halogeen in de keuken

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
ik heb in de keuken de t.l vervangen voor een kleine halogeen rail alleen slaat deze al na enkele minuten uit en ik kan niets in de beschrijving vinden is de transformator dan niet goed aangesloten??
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
svp iets meer informatie
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ben het eens met rgb(Red Green Blue?), iets meer informatie zou wel handig zijn:

* Heb je een dimmer geplaatst, dan zou er wel eens iets mis kunnen zijn met de regel electronica.

* Gaan alle spots tegelijk uit, dan zou ik de verbindingen tussen de rail en de transformator nog maar eens goed controleren.

* Gaat er maar een enkele spot uit, dan zal de verbinding tussen de spots en rail niet goed zijn.


Wat echter ook heel goed mogelijk is, is dat de lichtschakelaar niet meer in orde is. Als dit een vrij oude schakelaar is dan is het heel goed mogelijk dat door het jarenlange gebruik met een TL balk de contacten enigzins zijn aangetast, omdat TL verlichting nogal wat stroom vraagt tijdens het starten. Als de halogeenverlichting van een hoger vermogen is dan de oude TL balk dan kan het zo zijn dat de (aangetaste)contacten door het hogere stroomverbruik enigzins opwarmen na verloop van tijd waardoor ze opeens geen contact meer maken.
Dit euvel is goed te testen door, nadat de verlichting is uitgegaan, met een spanningszoeker te kijken of er nog spanning staat op de 220 zijde van de transformator. Zo nee, vervang de lichtnet schakelaar!

Naar mijn mening zal het aan een verkeerde aansluiting van de transformator niet liggen, zeker niet als de verlichting in eerste instantie na het inschakelen wel werkt.

Veel succes met het oplossen van het probleem,

Michiel B.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
michiel b ik wilde je nog even hartelijk bedanken voor je tip we zullen straks de mogelijkheden even proberen en dat hoor je wel,groetjes den Houter
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan