hechting

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil een nieuwe laag beton van ongeveer 15cm dik op een reeds bestaande betonvloer storten.
Moet ik hiervoor nu ook nog een of ander hechtingsmiddel gebruiken en zo ja wat moet dit dan zijn.
En zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken om een goede betonvloer te krijgen.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Een beton laag van 15cm heeft in ieder geval een dubbel wapeningsnet nodig.

Waarvoor wil je er een laag op storten?
Waarvoor dient de betonplaat?
Welke afmetingen?
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hallo tnimble.
Ik wil er een laag op storten omdat het eerst een vrij staande ruimte was die nu bij de keuken is aangetrokken en als bijkeuken moet fungeren.Maar het hoogte verschil is nu te groot,vandaar.
De afmetingen zijn 4m x 2.40m
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Aantal oplossingen zijn mogellijk. Bij elke oplossing moet rondom een randisolatie worden aangebracht van minstens 6mm. tussen keuken en de nieuwe vloer moet een dilatatie voeg worden aangebracht. Dit is een kit strook tussen de beton platen in.

Bestaande vloer is op zand gestort:

1 vloer er uit halen, 15cm drukvaste isolatie er onder aan brengen minstens 10cm dikke beton laag met dubbele staal wapening geaard via een 6mm vertinde koper draad.

2 Vloer laten zitten, balkjes aanbrengen en met platen afwerken

3 vloer laten zitten, contactlaag aanbrengen betonlaag aanbrengen met enkel wapaningsnet als deze dunner is van 10cm dubbel wapaningnet bij dikker dan 10cm. wapening geaard via een 6mm vertinde koper draad.


Bestaande vloer is een systeem, combinatie of broodjes vloer:

1 Vloer laten zitten, balkjes aanbrengen en met platen afwerken

2 Vloer er uit, nieuwe vloer de T balken hogen inbrengen.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor je uitgebreide informatie tnimble,ik heb nu iets om over na te denken en te beslissen wat in mijn situatie de beste methode is.
Mvrg
jgro.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan