HELP; glasvezel verwijderen OF eroverheen stucen/spuiten???

  • #1

Nienebien

New member
Hallo klussers en adviseurs,

Naarstig ben ik op zoek naar advies. Ik heb een app gekocht waarvan alle wanden behangen zijn met glasvezel. Het gebouw is nu 20jr oud. Ik ben niet gecharmeerd van de wanden zoals ze nu zijn met de glasvezel, er zitten ook veel beschadigingen in de wanden. Nu lees ik op internet dat het verwijderen van glasvezel een hels karwei is; wie heeft hier ervaring mee?

Is het daarnaast mogelijk om over wanden met glasvezel te stucen of te spuiten? Zo ja, wat is dan beter, stucen of spuiten? En wat is het meest voordelig, stucen of spuitwerk, bij mij liggen nl nog steeds de euro's niet voor het oprapen. Gladde wanden vind ik persoonlijk het mooiste maar een gespoten wand vind ik zeer zeker niet lelijk en een goed alternatief. Ik heb niemand in mijn omgeving die kan stucen, maar wanden spuiten moet zelf te doen zijn of niet? Neem aan dat je er een app voor kan huren?

Nou, heel wat vragen, ik zie jullie reacties graag tegemoet!

gr Nienebien
 
  • #2

Nienebien

New member
Overigens, niet geheel onbelangrijk, het gaat mij erom dat ik de structuur van de glasvezel niet meer wil hebben/niet mooi vind. Daarnaast zijn diverse wanden beschadigd.

Met gespoten wanden bedoel ik spuitwerk met een korreltje erin. Weet dus niet of dat oneffenheden op een glasvezelwand weghaalt.

Dit bericht was aanvullend op mn vorige bericht maar dat is wel duidelijk dacht ik zo.

Alvast bedankt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan