Het stopcontact moet weer op de muur.

  • #1

ster100

Member





Het geaarde stopcontact moet weer op de muur.
Ik ben vergeten te kijken hoe de draden zaten toen ik het verwijderde.
Welke draad gaat waarin?

foto achterkant stopcontact en foto draden

zie bijlagen
 
  • #2

@$

New member
Het kan best wezen dat je stopcontakt aardaansluiting heeft maar de aarde ontbreekt in de inbouwdozen. voor de rest moeten bij de ene doos de bruine draden bij elkaar met de lasklem en daar moet een extra draad bij voor naar het stopcontakt. Idem met de blauwe draad. Overigensmag je NOOIT een stopcontakt met aardcontakt monteren zonder dat de aarde aangesloten is. Dus of een aarde erbij (laten)trekken of een ander stopkontakt nemen.
 
  • #3

gladys

New member
Op de foto is rechts een blauwe en bruine draad te zien. Daarop mag inderdaad geen geaard stopcontact aangesloten worden. Dus een aarddraad bijtrekken als je een geaard stopcontact daar monteert..
Links begrijp ik het niet. De blauwe draad heeft een aanvoerende kant en is waarschijnlijk doorverbonden naar rechts.
Dan zijn er links twee bruine draden. Waarschijnlijk een aanvoerende kant en een losse draad naar rechts. Die moeten dan bij elkaar.
Gezien de afstand van de originele inbouwdoos tot de voorkant van de gipsplaat zul je heel lange boutjes nodig hebben om je stopcontact te monteren.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan