honderden putjes in muur

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hoi allemaal,

Ik wil mijn muren gaan verfen met structuurverf. Afgelopen weekend heb ik alle behang netjes verwijderd. In de betonnen muren zitten echter honderden kleine putjes. Teveel dus om een voor een dicht te gaan stoppen.

Hoe los ik dat nu het beste op? Ik kan toch moeilijk de hele muur met gatenvuller gaan insmeren?

Tips zijn welkom.

Groetjes,

Ronald
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo Ronald,

Je zal het toch moeten opvullen.
Om dit ech mooi glad te krijgen zal je na het opvullen de muur moeten schuren of het geheel glad (laten) stucen.

Succes.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Tsja dat klinkt eigenlijk logisch. Nou aan de slag dan maar weer :p

Groetjes,

Ronald
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Ronals,

Het makkelijkste is als je een zakje Knauf roodband koopt, op de muur aanbrengen en dan met een Spachmes eroverheen strijken.
Het gaat lekker snel en gaten / oneffenheden zijn direkt weg.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Hallo doityourself,

Bedankt voor de tip. Ik had nog nooit van dat spul gehoord, maar ik heb effe op de website van Knauf gelezen en zag dat ut bij de bouwmarkten te koop is. Zakkie van 25 kg kost ongeveer 10 euro, terwijl ik nu muuregaliseer poeder van albastine heb en dat kost 22 euro voor 10 Kg, ongeveer 6x zo duur dus!!! En dan te bedenken dat ik dat albastine spul maar zeer matig vind om mee te werken.

Groetjes,

Ronald.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Het afwerken van muren met Knauf Rotband (gipsbasis) geeft een poreuze ondergrond, die zonder voorstrijken, voorgronden, impregneren of hoe men het noemen wil - bijvoorkeur in dit verband liever niet over primeren of fixeren spreken – een bont effect veroorzaakt door de capillaire werking (zuiging) van de gipspleister.
Hierdoor wordt meer bindmiddel aan de kwartsverf onttrokken dan wenselijk is. Naast het genoemde probleem is het ook niet bevorderlijk voor de mechanische hechting.
Daarom is het meestal gewenst om voor te strijken. Dit kan met een celluloselijmoplossing (goedkoopste), maar om helemaal zeker te zijn is het voorstrijken met een meer passend voorstrijkmiddel zoals die door de verffabrikanten worden geleverd op basis van kunststofdispersies beter poriëndichtend en greep gevend op de ondergrond.
Door voor-te-strijken kan ook langer in de kwartsverf worden gewerkt, waardoor een betere verdeling van de kwartsverf wordt verkregen voor de gewenste structuur.
Kwartsverf = structuurverf
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Ik heb in het verleden ook Roodband gebruikt, maar Fix&Finish (ook van knauf) geeft 10x beter, steviger en gladder resultaat.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan