HR ketel Nox lekt

  • #1
A

Anonymous

Guest
We hebben een HR ketel van het merk Nox. De laatste 6 maanden moet ik hem om de 2 weken bijvullen omdat de druk afneemt circa 0.5 bar per week. Dit gebeurt met name na het douchen. De loodgieter informeerde me dat het expansievat niet lekte en dat de ketel in goede staat is. En dat we maar moesten wachten tot zich een 'dijkdoorbraak' zou voordoen. Daar heb ik dus geen zin in. Tot op heden nog geen vocht waargenomen. Waar gaat dat water dan naar toe? Is er een mogelijkheid om leidingen 'van buiten af' te controleren op lekken? Graag advies, want ik begin me zorgen te maken.

Alvast bedankt en groeten,

Aart Jan
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo Jan,

Mischien dat een klep in de ketel niet goed sluit, namelijk voor warm water wordt dezelfde warmte wisselaar gebruikt als bij de cv. Als de klep hiervoor iets of wat lekt kan ik me iets voorstellen dat de druk afneemt.

Probeer eens het volgende:
Als de cv warmte behoefte heeft, moet je eens de warmwater kraan aanzetten, totdat deze heet wordt. Zodra de ketel weer aanslaat voor de cv moet je weer de warmwaterkraan aanzetten totdat deze heet wordt.

Herhaal dit is een paar keer en hou de druk intussen in de gaten !

Als hierdoor de druk afneemt zit het waarschijnlijk in de ketel.

Succes,
Tjeerd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.464
Berichten
8.966
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan