kabeldozen en groepen

A

Anonymous

Guest
beste deskundigen,
Is het ook toegestaan om in kabeldozen meerdere groepen te leggen? In plaats van verschillende pvc buizen onder elkaar wil ik graag kabeldozen gebruiken van 4cm x 4cm, genoeg ruimte dus voor een drtietal groepen. Bovendien wil ik i.p.v het gewone installatiedraad, draad met een pvc omhulsel gebruiken (voor het gemak en overzichtelijkheid).
vr, groet, J. Kremer

A

Anonymous

Guest
1e vraag: Nee, groepen moeten gescheiden aangelegd worden dus niet meer dan één groep in één buis of doos.
2e vraag: Je zal het niet willen geloven, maar installatie draad moet gebruikt worden om een om een electrische installatie aan te leggen.
De kleuren moeten bruin, blauw,geel/groen zijn en zwart als schakeldraad.

A

Anonymous

Guest
Dank voor de reactie cfe,
Natuurlijk geloof ik alles wat een deskundige zegt. Ik vraag me alleen af waarom installatiedozen zulke grote afmetingen hebben voor slechts 1 groep: 4cm x 4cm...
Wat het installatiedraad betreft: het is officieel installatiedraad (3 x 2,5) met als extra een pvc omhulsel

A

Anonymous

Guest
Dank voor de reactie cfe,
Natuurlijk geloof ik alles wat een deskundige zegt. Ik vraag me alleen af waarom installatiedozen zulke grote afmetingen hebben voor slechts 1 groep: 4cm x 4cm...
Wat het installatiedraad betreft: het is officieel installatiedraad (3 x 2,5) met als extra een pvc omhulsel

A

Anonymous

Guest
Die dozen zijn verkrijgbaar in verschillende maten hooor.

En ze zijn mestal aan de ruime kant omdat er een aantal verbinden in kan plaatsvinden.

Een hoodfdaanvoer die vertakt in 2 of 3 andere verbindingen/lassen , de lasdoos functie dus.

Thread starter Similar threads Replies Date
H 3
P 1
S 1
E 4
M 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid