kan ik de lijm direct op de muur smeren???

  • #1

Ester

New member
Bij aankoop van het behang werd geadviseerd Perfax blauw te gebruiken. Op deze verpakking staat dat je de lijm eerst op het behang moet smeren, maar ik doe het liever direct op de muur. Kan dat??? Wat gebeurd er als ik dat doe?

groetjes,
Ester
 
  • #2

neesje

New member
Volgens mij schrijft de fabrikant niet zomaar een gebruiksvoorschrift.
Dus ik snap eigenlijk niet dat je tegen beter weten in deze vraag hier stelt.
 
  • #3

tiho

Klus expert
In dat geval moet je idd lijm kopen die gemaakt is om eerst op de muur te smeren, want dat heb je waarschijnliojk gehoord en klopt ook. Niet zomaar een lijm op de muur gaan doen zoals Neesje al schrijft.
 
  • #4

neesje

New member
Hee Tiho, jij ook hier? :D :D
 
  • #5

tiho

Klus expert
Ja, het echoot hier zo lekker :lol:
 
  • #6

Ester

New member
Nou Neesje, niet gelijk zo onaardig. Een fabrikant schrijft wel vaker wat voor maar in de praktijk blijken er dan toch meerdere mogelijkheden te zijn.

Ik vroeg me dus af of iemand er ervaring mee had? Dus of die Perfax blauw direct op de muur smeren? Of misschien kiezen voor de lijm die direct op de muur mag, Perfax rood dacht ik, voor gewoon behang (er staat duplex op?).
 
  • #7

tiho

Klus expert
Om te beginnen hangt het er al vanaf wat voor soort behang het is. Voor het gemak, ga ik er vanuit dat je de juiste lijm erbij hebt gehad.

Verwerk deze zoals de producent het zegt en ga geen dingen proberen waarvoor het niet gemaakt is.

De roll on is voor zovewr ik kan zien alleen voor vliesbehang og met een vliesrug. Heeft u dit behang, dan kan het prima. Echter heeft u dan wel de verkeerde lijm gekregen.

Vul deze eens in: behanglijmwijzer
 
Thread starter Similar threads Replies Date
S 1
M 3
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan