Keukengroep via aardlek

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb een keukengroep geplaatst alleen vraag ik me af of deze dubbele groep via de aardlek moet.
Op dit moment gaan drie groepen via de aardlek.

Weet iemand dat?

Groeten,
Rene
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Het is sowieso altijd beter om alles achter de aardlek te zetten.

Neem aan dat je met deze dubbele groep de kookgroep bedoelt.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hee, grote vriend. De wasmachine en droger horen (of hoeven) niet via de aardlek. Ik vraag me af of, inderdaad de kookgroep, dat ook niet hoeft en/of deze dubbele groep wordt gezien als 1 groep.
Het schijnt dat je maximaal 4 groepen via de aardlek mag plaatsen.
Kan, moet, mag ik ongestraft en zonder problemen de kookgroep zonder aardlek laten zitten of of mag ik em ook via de aarlek laten naast de andere drie?

Daar gaat het om. Als iemand het weet hoor ik het graag.

M.vr. gr.
Rene
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
En waarom hoeven de wasmachine en droger niet via de aardlek en de kookgroep?

Al deze apparaaten hebben een metalen behuizing, als deze niet via de aardlek beveiliging zijn aangesloten en er is een lekstroom pak dan de machine maar niet vast. Als er maar 4 groepen achter een aardlek mogen, dan moet er een tweede aardlek geplaatst worden.

Het is zelfs verplicht gesteld om deze apparaaten via de aardlek aan te sluiten. Als er iets gebeurd door onjuiste en of niet vakkundig aangesloten apparaatuur, dan trekt de verzekering zich terug en draait u op voor alle kosten. Zelfs het energie bedrijf gaat alle reparatie's en schade die is opgelopen op u verhalen
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Alles moet tegen woordig achter een aardlekschak van 0,03A allen als een kook plaat vast is aan gesloten dan hoeft deze nit achter de aardlek schakelaar
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Ik weet dat in het verleden de wasmachine en de vaatwasser niet achter de aardlek mochten omdat in deze machines altijd wat zwerfstroom "zwerft". Hierdoor meet de aardlek verschil en klapt ie eruit. Bij mij is dat orgineel ingebouwd ca 15 jaar geleden tijdens de nieuwbouw. De metalen behuizing zit aan de randaarde en daar kan je geen klap van krijgen.

Waar heb je gelezen dat ik deze apparaten wel achter de aardlek moet plaatsen, Willie Wortel?

Ik vraag me nu wel af waarom ik een kookplaat en ik neem aan dan ook de oven, niet achter de aardlek hoef te plaatsen. Misschien door het hoge vermogen?
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Misschien wat laat maar het heeft in ieder geval niets met het vermogen te maken we hebben het tenslotte nogsteeds over 16Ampere het tegenwoordig verplicht om alles achter de aardlek te hebben. Dit is veiliger stel jee eens voor dat om wat voor reden dan ook de aarde wegvalt .....
 
  • #8
A

Anonymous

Guest
Is niet verplicht. Voordat je iets dergelijks schrijft, informeer dan eerst bij je elektriciteit leverancier. Daar staat het luid en duidelijk. De meeste informatie heb ik ook daar vandaan vanwege de verschillende reacties.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan