klaask

  • #1
A

Anonymous

Guest
Kan iemand vertellen of het moeilijk is zelf een dakkapel te maken?. Of is dit niet veel goedkoper dan een kant en klaar kapel te laten komen?.
Wat is het duurste aan een dakkapel? Het glas? het hout?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Zelf maken is zeer zeker goedkoper, je spaart dan in ieder geval arbeidsloon en de toeslag op het materiaal uit.

Het hangt ervan af hoe handig je bent, maar op zich is het niet heel moeilijk.
Als je twijfelt aan je eigen kunnen, lijkt het me raadzamer om het uit te besteden.

De kosten zijn afhankelijk van wat voor dakkapel je wilt. veel glas, of juist veel dichte wanden. Hier valt niet veel over te zeggen. Glas is per m2 duurder dan hout, maar bij houten wanden komt er ook weer isolatie etc bij.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hangt erg van het type kapel af en het huis af.

Gaat het om een 'nieuwbouw' woning waar een rechthoekige dakkapel op moet komen, dan scheelt het erg weining.

Bij een ouderhuis past een 'standaard uit de fabriek kapel' niet. Dan wordt het maat werk, vooral in geval van boogkozijnen, houtsneiwerk e.d. . wordt het laten maken (tegenwoordig) erg duur. Zelf maken is dan zeker aan te raden kan al snel meer dan de helft in prijs schelen. Gaat wel veel tijd en gedult kosten. Ervaring met hout bewering is een must.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Kosten voor het laten doen vallen in de regel wel mee. Zelf doen is natuurlijk wel goedkoper maar een kant en klare onderhoudsvrije dakkapel zien er vaak gelikter uit dan een eigen creatie.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Ik neem aan dat he handig echt handig bent anders moet je er niet aan beginnen.Ik heb destijds via VIA VIA (krant met 2ehands spullen) voor een prikkie een 2e hands hardhouten kozijn gekocht van 2.5 m breed met ramen dubbel glas etc. Ik zou ook altijd een schijn dak nemen, kun je op de kantpannen na dezelfde pannen weer gebruiken en met dakleer (vak op zich)blijf je altijd met onderhoud zitten.Een klein beetje zoeken in de DHZ-bladen en er staat van begin tot eind hoe je zelf een dakkapel moet plaatsen. succes.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Ik neem aan dat je handig echt handig bent anders moet je er niet aan beginnen.Ik heb destijds via VIA VIA (krant met 2ehands spullen) voor een prikkie een 2e hands hardhouten kozijn gekocht van 2.5 m breed met ramen dubbel glas etc. Ik zou ook altijd een schuin dak nemen, kun je, op de kantpannen na, dezelfde pannen weer gebruiken en met dakleer (vak op zich)blijf je altijd met onderhoud zitten.Een klein beetje zoeken in de DHZ-bladen en er staat van begin tot eind hoe je zelf een dakkapel moet plaatsen. succes.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan