klappende leidingen vanwege drukverschil

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Als ik mijn kraan ineens dicht doe of de wc of wasmachine gooit zijn klep dicht dan klappen de leidingen vanwege drukverschil neem ik aan.
Ik weet dat je dit kunt verhelpen door ergens in de installatie er een onderdeel in te solderen ?

op welke plaats en wat soldeer je in de installatie??

groetjes Mark
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
hoy mark wat jij bedoeld is een waterslagdemper kun je zo kopen bij gamma of praxis kosten ongeveer 50a60 gulden plaats hem net voorbij de watermeter dan is je hele waterhuishouding beveiligd suc6.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Inderdaad mark het klopt wat frijters omschrijft. Zelf heb ik ook een geplaatst maar is wel regelbaar en afgesteld op 4bar.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
betekent dit dat het ten koste gaat van de druk

Ik heb nu zo een fijne straal namelijk :)
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
dit levert geen drukverlies op, maar hij vangt bij plotseling sluiten van een waterkraan of klep, de waterslag op. dat is die dreun die jij iedere keer hoort.groetjes
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Markloes dat ligt eraan, welke demper je hebt. Frijters geeft al zeer goed aan op de manier hoe de waterdemper werkt.
Dan moet ik toch even een reactie geven naar mijn eerder geplaatst bericht.

Ik heb een regelbare demper, maar die wat ik gebruik is geen demper. Dit is een waterdruk regelaar. Deze heb ik moeten plaatsen omdat ik twee electrische boilers in huis heb. Deze moeten voorzien zijn van een overdruk ventiel. Bij te hoge druk gaan deze open
maar ook de overdrukventielen kunnen een bepaalde waterdruk aan (bar). Bij mij thuis vooral s'nachts loopt de waterdruk op. Deze druk was zo groot dat wanneer de boilers warmde de waterleiding begon te trillen, de overdrukventielen open gingen en liters water verloren gingen. Omdat de kleppen niet meer dicht gingen. Met deze drukregelaar geen problemen meer.
(ja en hierdoor heb ik wel veel minder water straal maar beter als voorheen toen spoot het eruit.

Mijn vorige plaatsing heeft dus niets met uw probleem te maken, deze reactie plaats ik om misverstanden te voorkomen in het probleem van u. Werd mij duidellijk na uw tweede vraag, ik was te ijverig.

Willy wortel
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Prima dat je even reageeert
Leren we alleen maar van
Inmiddels een waterslagdemper gevonden.
In de montagehandleiding staat dat je moet instaleren zo dicht mogelijk bij de bron .
Anderen zeggen direct na de meten
Wie heeft gelijk
Mark
 
  • #8
A

Anonymous

Guest
Meningen kunnen verschillen mark, maar dit is weer afhankelijk denk ik van de situatie.

U geeft aan dat wanneer de wasmachine de klep sluit, kraan dicht doe of wc dan zou u moeten nakijken of al deze waterverbruikers zijn aangesloten via 1 hoofd leiding. Dus diverse aftakkingen naar de verbruikers. Als dit zo is dan beveel ik aan zoals ook frijters omschreef om dit direkt achter de water meter te doen. Doet u dit niet dan werkt de drukmeter alleen daar waar u de drukmeter plaatst. Stel er zijn op de hoofd aanvoer leiding drie aftakkingen gemaakt naar de bewuste verbruikers en u monteert de drukmeter voor de aftakkingen dan zal de drukmeter wel werken. Maar het kan ook zijn dat er meerdere aftakkingen zijn, naar andere verbruikers dan stuwt het probleem naar die andere verbruikers, en is het gehele waterleiding net niet gedempt.

dus direkt achter de watermeter de demper monteren, en zo is uw gehele waterleiding systeem voorzien van deze drukmeter.

Met veel woorden toch een uitleg, maar dit is enkel om u duidellijk te omschrijven hoe het werkt. Achter de watermeter vangt u meer vliegen in één klap, dan alleen bij de bron.

suc6
 
  • #9
A

Anonymous

Guest
drukmeter moet waterdemper zijn.
 
  • #10
A

Anonymous

Guest
thanks

Zzo gaan we het doen:))
 
  • #11
A

Anonymous

Guest
Toch nog even een vraag over die waterslagdemper
Heb em gekocht en er zit een hulpstuk bij om hem bijvoorbeeld aan de wasmachine kraan te schroeven omdat dit aparaat de meeste waterslag veroorzaakt met de afwasmachine samen vanwege de klep die ineens dicht gegooid wordt.

Echter ik heb het ook bij alle gewone kranen en toilet .

Kan ik nu deze demper na de watermeter met een haals Tstuk 22 x 1/2" x 22 in de leiding solderen zodanig dat ik de demper haaks op de leiding in de 1/2''draad schroef of werkt de boel dan niet goed?


mark
 
  • #12
A

Anonymous

Guest
dit is juist mark let alleen goed op de stroomrichting van het water want dat is volgens mij ook van belang. groetjes
 
  • #13
A

Anonymous

Guest
Heb ikook gelezen over de stroomrichting maar water stroomt toch alleen vanaf de meter omhoog naar je tappunten en niet terug ??????????


DOM??
 
  • #14
A

Anonymous

Guest
Op de waterslagdemper moet een pijl staan. Deze pijl is ervoor om aan te duiden dat dit de richting is van het water.

Dus monteer je de demper met de water richting mee en zal de pijl ook met de water richting mee moeten wijzen.

suc6
 
  • #15
A

Anonymous

Guest
hier ben ik weer mijn naam is veranderd van frijters naar spykie mijn pc was gecrached nu antwoord op de vraag het is inderdaad zo dat de pijl in de stroomrichting moet staan anders heb je kans dat de demper niet werkt.suc6
 
Thread starter Similar threads Replies Date
T 4
A 1
H 1
D 2
A 9

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan